Monday, June 25, 2012

Ada tu orang kan ....

at June 25, 2012


Boleh kah saya mau judge orang.. ?


sebab saya terkilan dengan someone bah ini hari ...http://www.emocutez.com

saya tiada pun cari gaduh sama dia. tapi dia macam adaaaa seja tidak puas hati sama saya.
bah macam mana juga kalau hidup saya lebih sibuk daripada dia. dia ingat siok kah jadi saya ? well ituuu luaran,,.. kalau yang tersirat bukan ada sepa2 tau pun .. kan ???http://www.emocutez.com


ini perempuan ... .

hurm ... saya tidak mau label apa2 la..tapi saya rasa fikiran sempit dia tu patut kena ubah. kalau sini lah negara jahil kan...saya rasa dia tidak layak hidup.. sia2 bah hidup tapi jadi idiot and loser ni .
tau kenapa saya cakap dia idiot ? sebab dia tidak habis2 mau kasi jatuh orang sedangkan hidup dia ..ntah sempurna ka tidak ...tidak cermin diri sendiri bah maksud saya...

first. dia pernah judge saya pasal agama.

ada orang tu kan ... luaran dia PUNYA LAH ALIM mau mampus. tapi boleh cakap la saya ni social ... tapi pandai juga berfikir bah mau respect orang kah tidak kah .
ada orang PIGI church ... tapi sampai dalam sana ..apa dorang buat?

BERDATING, BERGOSSIP, TIDUR, TAYANG2 BAJU siapa lagi cantik, n juga berperasaan dengki . ada lagi kan orang yang pigi masuk sana tapi waktu malam dia buat dosa balik.
ini perempuan pernah cuba kasi ceramah saya tentang agama. dia cakap saya tidak akan dimaafkan Tuhan.

saya mauuuu betul tanya dia, dia rasa dia layak kah cakap begitu dengan saya ? saya tahu perangai anjing dia bah ... sana sini bermulut2 pasal hal orang lain. macam tiada lah life. memang tiada life. dia hidup dalam tempurung. 

saya judge dia sebab dia suka cari pasal dengan saya. 

someone pernah cakap dengan saya...tidak bagus mau judge orang. saya tau .n sya pernah kena cakap kalau saya perfect sangat, orang tidak akan kasi tinggal saya . well ..betul  itu .

tapi ini hari saya bagi exception dengan diri sendiri. saya pun manusia bah .ada perasaan mau marah. sakit hati, itu tetap ada. benci ? hoh, dia makin buat saya meluat tengok muka dia. 

ada lagi satu ..dia suka jugde saya punya luaran. 
dia ingat dia siapa ? saya mau tanya ada dia bagi saya duit untuk makan n tanggung belanja saya kah ? tidak .
n kalau mau cakap betul pun, saya rasa saya pun boleh judge luaran dia yang setakat begitu itu .JAGUH KAMPUNG. .
tidak sangka oo perempuan pun boleh juga jadi jaguh kampung. 

saya tidak mau cari gaduh sama dia sebab saya tau saya tidak akan bergaul sama orang macam dia dalam future saya. CUKUP la masa saya belajar ini dia jadi hipokrit mau jadi kawan saya. 

lepas itu , saya rasa saya akan berjaga2 daripada jumpa orang macam dia and jadi kawan saya. NO .HELL NO. saya bukan dendam . tapi saya cukup sudah sakit hati . 

belum lagi campur masalah saya sendiri .kan ? 

jadi saya betul2 harappp saya tiaada akan jumpa ini tondu lagi lepas ini. buanggggg masa saya , buannnng tenaga saya ...


sebab kalau saya ternampak dia... sya tau dia akan buat saya mula menjudge orang. so better not. 

pukkk ... 

aminnn la kalau prayer saya ini kena jawab .

saya harap dia berjaya dalam hidup fikiran sempit dia tu seja la. 

tu seja saya mau cakap tentang dia. 

and belum tentu ko alim tu bermaksud ko tiada dosa...hati yang dengki  itu lebih besar bah dia punya upah dosa daripada yang membunuh.. 


bagus lagi dosa yang nampak2 daripada muka yang bertalam2 , nuff said. 


ciaoz. 


0 comments:

Post a Comment

 

My Bottled Thoughts Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting